Reactie Onderwerp Auteur Datum
Wat pond en gulden betreft: — Een pond Hollands was onderverdeeld in twintig stuivers. Elke stuiver was weer verdeeld in kerkelijk rekenboek 1651 Pauwel
Met Chris lees sestien. Mij lijkt het vreemd om ineens afkortingen voor geldswaarden in ponden te plaatsen waar er hier kerkelijk rekenboek 1651 Otto Vervaart
Ik lees negen gulden sesti en stuyver vgl. -ch in daechs en noch. Zou de afkorting £sd kunnen zijn als afkorting van kerkelijk rekenboek 1651 ChrisvD
Beste(n) Bedankt voor je hulp. Ik heb nog ver te gaan maar we geven niet op., het is te leuk. Er is maar een manier denk Er blijven steeds enkele onduidelijke woorden over 1459 Antwerpen Guido Snoeys
Bedankt voor de tekst, Koos. Elke post bevat het volgende: "[datum] ontfangen van (wegen) [naam] [bedrag] tott kerkelijk rekenboek 1651 Pauwel
Ha Chris, wat een snelle reactie dank je wel. Toch nog in Friesland dus. Kom maar niet uit de plaatsnaam. Wie kan helpen? Siard
Liuwe Liuwes s[oo]n? van Terwisscha en[de] Jimck Ernstes van Baambrugh onder t gerechte van Abcou .... Kom maar niet uit de plaatsnaam. Wie kan helpen? ChrisvD
Bedankt René! Hier ben ik weer erg mee geholpen. Transcriptie verzoek Kim
fol[i]o 138 v[er]so Heft de gardenir von des Herrenbergh an mij Hendrick Holtes bestelt 150 bloemputs hegge anderhondert Transcriptie verzoek René van Weeren
Ik lees Idae Kam en Anna Catharina Ram. Ram of Kam? Michiel
Beste Koos, dat is een mooi project! Het Biografisch Portaal verwijst naar twee biografische woordenboeken waarin kerkelijk rekenboek 1651 Otto Vervaart
Ik lees daar Ida KAM en Anna Catharina RAM. Ram of Kam? Egbert
Den 27 April 1663 Compareerden Arien Aersten Vinck, out ontrent twintich jaeren, ende Jacob Aersten Vinck, oput on- Notarisakte Geert Ouweneel
Beste Otto en anderen, Bedankt voor jullie reacties. Misschien is het goed om te vermelden dat ik ivrijwilliger in de kerkelijk rekenboek 1651 koos wilemse
Beste Koos, dank je wel voor de complete afbeelding en de datering in juni 1651. Enig zoeken op Internet levert onder kerkelijk rekenboek 1651 Otto Vervaart
25 dito is 25 juni 1651. Hierbij een foto van (bijna) de hele pagina, die verder geen grote problemen oplevert wat kerkelijk rekenboek 1651 koos willemse
@Pauwel, z.d. zou dan zaliger dachtenis moeten zijn, maar die vorm is onbekend, dus minder waarschijnlijk. Het gaat in kerkelijk rekenboek 1651 Otto Vervaart
Er staat Ram Ram of Kam? Geert Ouweneel
'spreyen' lijkt mij goed, gecorrigeerd uit 'spreken' zo te zien. Je vindt parallellen op internet. https://www.google.nl kerkelijk rekenboek 1651 Pauwel
Het zijn notarisakten van notaris Nicolas Le Moisne. De plaats kan ik je niet zeggen, want ik krijg die niet gelezen Gevraagd: Transcriptie Franse Tekst 1672 Andreas
Via WieWasWie zie ik een begrafenisnotitie in Utrecht d.d. 11 mei 1657 voor Martijn Goris, zoon van wijlen Lambert Goris kerkelijk rekenboek 1651 Otto Vervaart
Helaas is het kerkelijk rekenboeek RAN 280.1.4.2.6.565 niet digitaal beschikbaar. kerkelijk rekenboek 1651 koos willemse
Misschien staat er t.z. = ter zake. Heb je voor ons een link naar de scan(s)? kerkelijk rekenboek 1651 Pauwel
Volgens mij hoort hetgeen achter Goris staat bij de 9 gulden en niet bij zijn naam. En dan zou er iets moeten staan in kerkelijk rekenboek 1651 Wim
Het zou ook nog s[aliger] g[edachten] kunnen zijn, als de inschrijving de begrafenis van Lamert Goris betreft, maar ik kerkelijk rekenboek 1651 René van Weeren