Overslaan en naar de inhoud gaan

Forum

Gevraagd: Transcriptie Franse Tekst 1672

Hulp gevraagd bij een transcriptie van de volgende tekst. Betreft één van vier pagina's. 

B.v.d!

Reacties (7)

Andreas zei op ma, 08/21/2023 - 20:17

Zeer lastig handje, dit. Ik slaag er nog niet in veel te herkennen. Zijn de andere 3 pagina's hetzelfde handschrift?

Weet je over wat deze tekst zou kunnen gaan (eventuele namen en/of plaatsen)? Of is alles een groot vraagteken?

Post gerust de andere pagina's. Misschien blijken die net iets toegankelijker.

Chiem zei op ma, 08/21/2023 - 20:43

Hartelijk dank voor je reactie en moeite tot zover. 

Ik weet helaas niet veel van het document. Heb het een tijdje terug gekocht op internet. De verkoper bood meer van dit soort vergelijkbare papieren aan, dus ik neem aan dat ze uit een soort boek zijn gesneden/gescheurd. Vandaar dat de bladzijden waarschijnlijk qua tekst niet helemaal op elkaar aansluiten. Bij deze de overige drie scans. Hopelijk bieden die wat meer duidelijkheid!

Chiem zei op ma, 08/21/2023 - 20:44

2

Chiem zei op ma, 08/21/2023 - 20:44

3

Andreas zei op zo, 08/27/2023 - 21:42

Het zijn notarisakten van notaris Nicolas Le Moisne. De plaats kan ik je niet zeggen, want ik krijg die niet gelezen. Het gaat waarschijnlijk over de verkoop van gronden. Het is absoluut geen lekker handschrift. Net te moeilijk voor mij, helaas.

Als je er echt meer over wil weten, dan kun je ze op onderstaand forum plaatsen. Zij kunnen je zeker een korte samenvatting geven zodat je namen en plaatsen hebt, alsook de aard van de transacties.

https://www.geneanet.org/forum/viewforum.php?f=63

Andreas zei op zo, 09/03/2023 - 22:19

Chiem,

ik zie dat je ondertussen mijn raad opgevolgd hebt. Nu weet je tenminste waarover je documenten echt gaan. ;-)

Chiem zei op zo, 09/03/2023 - 22:21

Dag Andreas,

Ben je helemaal te bedanken voor deze goede tip-doorverwijzing! Bij deze :)

Reageer op dit bericht

De inhoud van dit veld is privé en zal niet openbaar worden gemaakt.
Slechts één bestand.
10 MB limiet.
Toegestane types: png gif jpg jpeg.