Reactie Onderwerp Aflopend sorteren Auteur Datum
Dit kan gebeuren. Heb je ondertussen al een scherpere versie van het briefje van 15 mei? Hulp bij transcriptie akte uit Schepenregister Andreas 30-05-2021
Fred, bij deze mijn transcriptie. Het woordje voor Direktor zie ik nog niet. Voor de rest denk ik wel dat ik de essentie Hulp bij transcriptie akte uit Schepenregister Andreas 31-05-2021
Een schoonbroeder of zwager noemde men ook weleens 'behoudt broeder', dat is: aangetrouwd broer. Hulp bij transcriptie akte uit Schepenregister Geert Ouweneel 15-03-2021
Je hebt alleen de eerste pagine gepost. Daarvan onderstaande transcriptie: [inde marge:] Een vrientelijken accort tussen Hulp bij transcriptie akte uit Schepenregister Geert Ouweneel 12-03-2021
bla 56 Hulp bij transcriptie akte uit Schepenregister Fred 11-04-2021
Beste Geert, Het zet me aan het denken, vandaar een aanvullende vraag. Weet jij of er in de late 18e eeuw een woord is Hulp bij transcriptie akte uit Schepenregister Fred 14-03-2021
Als er obiit filius X staat, wordt het overlijden van de zoon van X bedoeld. Als het latijn correct is, dan heeft de Hulp bij transcriptie akte uit Schepenregister Andreas 12-05-2021
eerst wat nuttige info. Volgend zijn de Latijnse afkortingen van de laatste 5 maanden van het jaar. In het begin kan dit Hulp bij transcriptie akte uit Schepenregister Andreas 03-06-2021
Arriaen is eigenlijk zijn schoonzoon, want hij was getrouwd met Maria Peters, de dochter van de bedoelde vader. Of hij Hulp bij transcriptie akte uit Schepenregister Geert Ouweneel 17-03-2021
Andreas, super, bedankt!! Groet, Fred Hulp bij transcriptie akte uit Schepenregister Fred 31-05-2021
Hier alvast t/m pag. 56. /40/ Wij Theodorus Roeffs, scholtis, Mathijs Rutten ende Laurens Dubels, schepenen der vrij Hulp bij transcriptie akte uit Schepenregister Geert Ouweneel 12-04-2021
Geweldig bedankt Geert. Hulp bij transcriptie akte uit Schepenregister Fred 29-03-2021
Fred, in je bericht van 19 mei vraag je de transcriptie van No75. Dezelfde akte werd reeds op 29 maart 'aangeboden' en Hulp bij transcriptie akte uit Schepenregister Andreas 29-05-2021
Hartelijk dank, Hierbij het 2e deel. Hulp bij transcriptie akte uit Schepenregister F. Fritz 12-03-2021
samengevat: Op 22 maart overleed Catharina Coenen, zeventiger, echtgenote van Laurent(ius) Giltmans. Septuagenaria Hulp bij transcriptie akte uit Schepenregister Andreas 14-05-2021
Geert, Als het allereerte bericht met afbeeding toch afbeelding 0004 is dan toch graag een vertaling van de rechter Hulp bij transcriptie akte uit Schepenregister Fred 11-04-2021
Een schoonzoon werd soms ook wel zwager genoemd. Ik heb diverse voorbeelde van akten waarin dat zo gebeurde. Hulp bij transcriptie akte uit Schepenregister Geert Ouweneel 15-03-2021
Dank!! Hulp bij transcriptie akte uit Schepenregister Fred 17-03-2021
Dag Andreas, Dit is op dit moment de meest scherpe versie. Ik weet niet of je hier mee uit de voeten kunt. Zo niet, dan Hulp bij transcriptie akte uit Schepenregister Fred 30-05-2021
Dag Andreas, Misschien ben ik wat voorbarig maar is mijn bericht van 19 mei misschien aan de aandacht ontsnapt? Zou je Hulp bij transcriptie akte uit Schepenregister Fred 26-05-2021
Dag Geert, Mag ik opnieuw een beroep op je doen om enkele documenten (stukken tekst) te vertalen. Hierbij het eerste Hulp bij transcriptie akte uit Schepenregister Fred 11-04-2021
Hier het laatste stuk: /04/ Wij Matthijs Rutten in plaetse van heer scholtis, voorts Jacobus Vermaeten ende Hubert Hulp bij transcriptie akte uit Schepenregister Geert Ouweneel 12-04-2021
Dag Andreas, Kun jij mij vertellen wat de dag/maand aanduiding betekent bij Antonius Ariaens. Het jaartal zal 1780 zijn. Hulp bij transcriptie akte uit Schepenregister Fred 02-06-2021
Andreas, Excuses voor mijn fout en het extra werk dat ik je hebt bezorgd. In alle hectiek is mij dit totaal niet Hulp bij transcriptie akte uit Schepenregister Fred 29-05-2021
En voorlopig het laatste verzoek. Pagina 0045 en pagina 0046 Links Hulp bij transcriptie akte uit Schepenregister Fred 11-04-2021