Reactie Onderwerp Auteur Datum
Bedankt Rene, ik ben er toch al 'content' mee. Nog wat finesse ontbreekt . Ik moet opletten op de tikfouten ook omdat ik Is dit (bijna) juisy ? Verkoop 1438 Antwerpen Guido Snoeys
Nog niet alles, maar hierbij een poging 1. Jan van Walem ges (eten?) in Stabroec vercocht Bouwen Snoeye t sjaers erflic Is dit (bijna) juisy ? Verkoop 1438 Antwerpen René van Weeren
87[r] Michiel Bastiaenssen de Cock principaell, schult[weggevallen] Adriaen Symonss borch ende medestander, Ende Adriaen Controle opdrachtbrief Jan
87[r] Michiel Bastiaenssen de Cock principaell, schult[weggevallen] Adriaen Symonss borch ende medestander, Ende Adriaen Controle opdrachtbrief Jan
Dank voor de correcties. Controle opdrachtbrief Jan
DE SCAN VAN HET TWEEDE DEEL ONTBREEKT Opdracht Wij Johan Harlaer schout in den ambachte van Zoetermeer, Pieter Controle opdrachtbrief Geert Ouweneel
Thanks. Transcription help needed on multiple Morgenboek entries from Alkemade (Roelofarendveen) Steve Barnhoorn
1 Cornelis Da[m]mass[en] Griecken van* Jan Pieterss / wege II (2) m[orgen] II (2) h[on]t * van = to be translated as 'on Transcription help needed on multiple Morgenboek entries from Alkemade (Roelofarendveen) René van Weeren
Is dit juisy juist Is dit (bijna) juisy ? Verkoop 1438 Antwerpen Guido Snoeys
Eleventh (and final) Morgenboek van Alkemade (Roelofarendveen) 1640 Transcription help needed on multiple Morgenboek entries from Alkemade (Roelofarendveen) Steve Barnhoorn
Tenth entry Morgenboek van Alkemade (Roelofarendveen) 1636 Transcription help needed on multiple Morgenboek entries from Alkemade (Roelofarendveen) Steve Barnhoorn
Ninth entry Morgenboek van Alkemade (Roelofarendveen) 1624 Transcription help needed on multiple Morgenboek entries from Alkemade (Roelofarendveen) Steve Barnhoorn
Eighth entry Morgenboek van Alkemade (Roelofarendveen) 1620 Transcription help needed on multiple Morgenboek entries from Alkemade (Roelofarendveen) Steve Barnhoorn
Eighth entry Morgenboek van Alkemade (Roelofarendveen) 1612 Transcription help needed on multiple Morgenboek entries from Alkemade (Roelofarendveen) Steve Barnhoorn
Seventh entry Morgenboek van Alkemade (Roelofarendveen) 1608 Transcription help needed on multiple Morgenboek entries from Alkemade (Roelofarendveen) Steve Barnhoorn
Sixth entry Morgenboek van Alkemade (Roelofarendveen) 1604 Transcription help needed on multiple Morgenboek entries from Alkemade (Roelofarendveen) Steve Barnhoorn
Fifth entry Morgenboek van Alkemade (Roelofarendveen) 1600 Transcription help needed on multiple Morgenboek entries from Alkemade (Roelofarendveen) Steve Barnhoorn
Fourth entry Morgenboek van Alkemade (Roelofarendveen) 1592 Transcription help needed on multiple Morgenboek entries from Alkemade (Roelofarendveen) Steve Barnhoorn
Third entry Morgenboek van Alkemade (Roelofarendveen) 1580 Transcription help needed on multiple Morgenboek entries from Alkemade (Roelofarendveen) Steve Barnhoorn
Second entry Morgenboek van Alkemade (Roelofarendveen) 1568 Transcription help needed on multiple Morgenboek entries from Alkemade (Roelofarendveen) Steve Barnhoorn
Jazeker, vanaf het tweede woord derde regel: en[de] mijne gh[enadige] lieve vrouwe en[de] mijn g[enadige] jonff[rouwe] Middeleeuws keukenboek 1465-1467 - Gelre René van Weeren
Beste René, Ontzettend bedankt voor je snelle reactie. Ik kan bovenstaande tekst wel zo'n beetje terugvinden in het oude Middeleeuws keukenboek 1465-1467 - Gelre pauline zwetheul
Het staat in de eerste regel van het eerste stuk tekst, maar wel met enige verkortingen: Item ssonnendagh post Assu[m Middeleeuws keukenboek 1465-1467 - Gelre René van Weeren