Overslaan en naar de inhoud gaan

Forum

waardbrief d.d. maart 1801

Mijn voorvader Cornelis Maas kocht in maart 1801 een pand in Delft. De tekst op bijgevoegde waardbrief kan ik grotendeels lezen, maar drie stukjes niet. Ik heb ze als volgt gemarkeerd: [?].

Wie kan me melden wat er op die drie plekken staat?

 

Schepenen in Delft, Oirkonden dat op heden voor ons gekomen en gecompareert zijn

Adrianus Dronk en Gijsbert de Waal in qualiteit als Executeurs van de Testamente van wijlen      Adriana van den Hoek, weduwe van Daniel van Zevenster en nog als last en [??] hebbende        van de Erfgenamen [??] Daniel van Zevenster En verklaarde in die qualiteiten verkogt te        hebben en voor ons ten vollen Eigendom op te dragen aan Cornelis Maas Pz. Een Huis, Erve, Thuyn, Koetshuis en Stallingen voor 6 paarden, staande en geleegen aan de Westzijde van     het Noordeinde binnen de stad belend ten zuiden Isaac Louis de Bellon en ten noorden Pieter     Holl strekkende voor van de Straat tot aan Stadsveste, met een doorgang en Plankier tot in        de Stads Watergang en [??] agter diversche Huijzen en Erven tot in de Dirk Lange Steeg

         

Reacties (5)

René van Weeren zei op di, 01/19/2021 - 22:52

ordre
ab intestato = natuurlijke erfgenamen bij afwezigheid testament
schrinkelende = uitstrekkende

Anneloes Maas Geesteranus zei op wo, 01/20/2021 - 21:02

Dag René,

Dank weer voor je hulp!

Groeten,

Anneloes

AHG Holl zei op do, 02/11/2021 - 23:55

De vernoemde Pieter Holl was onze stamvader en kapitein bij de VOC kamer Delft. Woonde op de OudeDelft 1. Misschien kunt U hier wat geografisch wat mee doen. AHG Holl

Anneloes Maas Geesteranus zei op di, 02/16/2021 - 13:50

Dag AHG Holl,

Dank voor uw reactie. Ik ga hier zeker iets mee doen!

Groeten,

Anneloes

Arnold Holl zei op di, 02/16/2021 - 15:43

Leuk dat je hierop gereageerd hebt. De stadsarchieven van Delft kunnen je misschien ook tegen een kleine vergoeding voor uittreksels verder helpen.

Succes verder. Met vriendelijke groet, Arnold

Reageer op dit bericht

De inhoud van dit veld is privé en zal niet openbaar worden gemaakt.
Slechts één bestand.
10 MB limiet.
Toegestane types: png gif jpg jpeg.