Overslaan en naar de inhoud gaan

Forum

VRAAG ;Breda van 1524 of 1624!!!

 

Het betreft het stuk onderaan pagina 86 met de vermelding van Anthonis van Lanschot.

De periode van het boek is 1521-1529. Zou deze tekst er later (1624) bij geschreven zijn dan stemt het overeen met de naam van Anthonis VL. Tussen 1521-1529 heb ik er nog geen gevonden.

https://westbrabantsarchief.nl/collectie/archieven/scans/NL-BozWBA-raw%…

Reacties (2)

René van Weeren zei op di, 10/11/2022 - 00:02

Niet alles, en over de naam Gobbincx ben ik niet geheel zeker, maar het betreft inderdaad een aantekening uit 1624.

 

De negen gulden t s jaers in desen bovengeschreven brieve begrepen sijn door mij, Adriaen
Cools ende Anthonis van Lanschot aen der Tafele des Heylich Geest van Breda gelost
ende gequeten, daervan den brieve aen mij is behandicht ende den lossinghe vandien in dese
is geïndorsseert, daer van Peeter Cornelis Gobbincx als Heilige Geestmeester de capitale
heeft ontfangen ende Jan Brantschats als rentmeester van den armen de verschee..heyt lid
waren ons deselve 9 gulden t s jaers ... op sekere erve die Jan Henrick van
Eede van d'erffghenaemen Jan van Nedering vercregen hadde, die wij van d'erffghenaemen desselfs
van Eede hadden gecocht. Actum den 18. junij 1624.

Hans Van Landschoot zei op wo, 10/12/2022 - 14:12

René

Alvast ook bedankt voor het bewerken. Nu ik die Jan Van Nederven (niet Nedering) zie,  klopt het plaatje met de jaartallen.

Reageer op dit bericht

De inhoud van dit veld is privé en zal niet openbaar worden gemaakt.
Slechts één bestand.
10 MB limiet.
Toegestane types: png gif jpg jpeg.