Overslaan en naar de inhoud gaan

Forum

Verkoop 1467 Antwerpen : ik mis een bedrag ??

1467 verkoop / Wilmarsdonc (Wilmarsdonk) / stede met huis, hof, grond / Jan Snoeys / Jan Boon / sHeerenstrate (Z) / Cornelijs Coppens fs. Peter / Peter Snoeye / nog belast aan Jannese vanden Bogaerde / ook vermeld: Cornelis Smoelneeren fs. Huyghs

InventarisNr. SR#74 f42 v 002 Regesten Felix archief

 

1. Cornelys wittighe sone Peter Coppens in Wilmarsdonc geseten verc Peter Snoeye oic ald(aar) geseten , deen

2. helft van eenre stede met huyse hove gronde ???.gest(aen) en gel(egen) te Wilmarsdonc

3. tusschen Jan Snoeye erve ex una ende Jan Boons erve ex alta comen(de) metten zuytz

4. aen sHeerenstrate . Daerop te waerne op een halster rogge lijftocht aen Janne vanden

5. Bogaerde ende genen thuys vter voorscr(even) gehalve stede jaerlinx gaende ende

6. anders niet. Mede quam voor ons Cornelys Huyghes sMoelneren ende tesant quite alsulcken

7. toeseggen en gesach als hij hebben souden mogen aenden helft vanden stede voorscreven

8. maenden van wat saben dat het wesen mach tot desen dage sou

Vele groeten

Guido

Reacties (1)

Michel G. zei op di, 11/02/2021 - 14:07

Tussen regel 6 en 7 staat nog wat geschreven. Maar wat er precies staat is voor mij niet duidelijk. Een bedrag wordt overigens nergens genoemd. Ik lees de akte als volgt:

1. Cornelijs wittighe sone Peter Coppens ^te Wilmaersdonc geseten^ vercocht Peter Snoeye oec aldaer geseten , deen
2. helft van eenre stede met huyse hove gronde et pertinentiis, gestaen ende gelegen te Wilmaersdonc
3. tusschen Jan Snoeys erve ex una ende Jan Boons erve ex altera comende metten zuytz[ijde]
4. aen sHeerenstrate . Droech op. Te waerne op een halster rogx lijfpacht Jannese vanden
5. Bogaerde ende den heerenchijs uter voergenoemden geheelre stede jaerlicx gaende ende
6. anders niet. Mede quam voer ons Cornelijs Huyghs sMoelneren ende schaut quite alsulcken
7. toeseggen ende gesach als hij hebben soude moegen ^[......?]^ aende helft vander stede voerscreven
8. van wat saken dat het wesen mach tot desen dage toe.

 

Mvg, Michel

Reageer op dit bericht

De inhoud van dit veld is privé en zal niet openbaar worden gemaakt.
Slechts één bestand.
10 MB limiet.
Toegestane types: png gif jpg jpeg.