Wie kan deze tekst voor me transcriberen, zoals door het BHIC aangegeven is dit boek moeilijk te lezen.
Huisseling RK Dopen, Trouwen, Begraven
Het begin van dit boek is ernstig beschadigd, waardoor een groot aantal akten niet of slechts zeer gedeeltelijk te lezen zijn.
Geeindiceerd zijn ALLEEN de akten die grotendeels volledig zijn.
Soort registratie: DTB trouwakte
(Akte)datum: 08-10-1736
Plaats: Huisseling
Bruidegom: Hendric Dirx
Bruid: Mari Jans
Er staat helaas op die dag ook niet meer dan de index al vermeldt:
8 octob(er) Hendric Dirx en Mari Jans
Is de link betrouwbaar of wordt hier oneigenlijk gebruik gemaakt van het forum?
@Frans van Dijk: Dit soort links middenin een post op een forum zijn NOOIT, ik herhaal NOOIT betrouwbaar. Gelieve er dus NOOIT op te klikken.
De ganse post is trouwens AI-gegenereerd, net zoals een gelijkaardige post in het onderwerp met Titel VOC 1725.
Het voelde direct zo aan en uit nieuwsgierigheid liet ik dit testen door één van de online terug te vinden tools die beweren AI-teksten te kunnen onderscheiden van door mensen van vlees en bloed geschreven teksten.
Wel, volgens doe website was het 100% zeker dat dit door AI gemaakt is.
Dank Frans en Andreas, voor jullie oplettendheid. Ik heb het betreffende bericht (waar jullie beiden naar refereren) offline gehaald. En ga nu ook meteen kijken naar de andere berichten van dezelfde strekking.
@Mariët: er waren in totaal 3 zo'n berichten. Ik vind die derde niet meer terug, dus ik veronderstel dat het bericht al verwijderd werd. Het was er eentje waarin onderaan de typische vraag stond die je krijgt van AI-gegenereerde antwoorden, namelijk 'wil je dat ik ...'
Dank voor je toevoeging Andreas, ik heb nu in totaal 3 berichten verwijderd, die alle soortgelijk waren en afkomstig van ongeveer dezelfde afzender (qua naam). Nogmaals dank voor jullie oplettendheid.
Frans van Fijk
zei op dinsdag 16 december 2025 - 10:59