Overslaan en naar de inhoud gaan

Forum

overlijdensakte Bartholomeus Vernimmen 1678 Sint-Niklaas

Goeiedag,

de akte zou volgens de klapper op pag.5868 moeten staan: https://search.arch.be/nl/zoeken-naar-archieven/zoekresultaat/inventari…

ik denk dat het het bijgevoegde bestand betreft. kan iemand dit verifieren? En ook ontcijferen, want ik kan er echt niks van maken!

Hartelijk dank!

Reacties (5)

Geert Ouweneel zei op di, 04/06/2021 - 13:12

Mari de Visers, weduwe
Pieter Vernimmens, out 86
jaren, overleden 11e February
voor noen ten 2 uren

 

René van Weeren zei op di, 04/06/2021 - 15:58

Een korte aanvulling: onderaan de inschrijving staat nog vermeld:

 

ermen niet voldaen

 

Vermoedelijk is zij op kosten van de armenbus begraven. De vermelding 'niet gedaen' zie ik bij meerdere inschrijvingen, maar kan ik vooralsnog niet goed plaatsen.

De overlijdenstijd is overigens volgens mij 11 uur 's ochtends. Er staan weliswaar twee puntjes op de streepjes, maar in dit geval duidt dit er volgens mij op dat beiden een 1 moeten zijn en dus niet het romeinse cijfer II. Ik baseer dat op een inschrijving van een pagina eerder, waarbij de aanduiding van 2 uur wel met een 2 geschreven wordt en op andere inschrijvingen, waarop een nachtelijk overlijden ook als 's nachts aangeduid werd.

Veerle Heyman zei op di, 04/06/2021 - 16:12

Dank je wel, René en Geert! Het is niet de akte die ik zoek maar blijkbaar is deze van de moeder van Bartholomeus! Dat is wel straf eigenlijk.

Veerle Heyman zei op di, 04/06/2021 - 16:35

Ik heb de akte gevonden, een paar pagina's ervoor, op datum 15/11/1678, zie bijlage. Zijn leeftijd is niet ingevuld?

hartelijk dank!

René van Weeren zei op di, 04/06/2021 - 18:25

Zijn leeftijd is inderdaad open gelaten...

Reageer op dit bericht

De inhoud van dit veld is privé en zal niet openbaar worden gemaakt.
Slechts één bestand.
10 MB limiet.
Toegestane types: png gif jpg jpeg.