Hallo Jos,
Ik zal de marge straks laten volgen. De akte loopt door op de volgende bladzijde. Mijn browser op mijn huidige locatie ondersteunt geen Familysearch, dus dat kan ik nu niet voor je nakijken.
Compareerden Samuel Jacobs soen metselaer, inwoonder deser Stede, ende bekende voor hem ende zijnen erven wel deugdelijck schuldich te sijn den Edelen / Eerwaerden Willem Pijll, Rentmeester van onsen Gen(eraelen?) heere in zijn eijgen name endde zijnen erffgenaemen d' somme van vier hondercht 36 gulden van 20 stuijvers 't stuck, hercomende van coop ende leverantie van zeecker erve bij hem comparant gecoft ende 't welck hem op huijden bij den voorschreeven Rentmeester getransporteert is, ende daer op hij comparant een nieuwen huijse heeft gestelt. Belovende hij comparant vanden voorschreeven somme te betalen een erffelijcke losrente van 27 gulden 5 stuijvers Des Jaers vrij gelt, 't eerste ingaende den 1 en Januarij 1613 toecomende, sulcx dat 't eerste iaer der voorschreeven renten sall verschijnen den 1 en Januarij 1614 daer aen volgende, ende....
Jos van der Zee
zei op maandag 29 september 2025 - 11:43