Overslaan en naar de inhoud gaan

Forum

ORA 106 folio 40v en folio 41r

Hallo, kan van deze tekst uit een schepenakte uit Boxtel, 1680 - 1681 ook nog een transcriptie gemaakt worden a.u.b?

Dit is de info waarover ik beschik :

392.106 Index schepenprotocol Boxtel (392.106)

Adriaen Michiels van de Bichelaer
Jenneken weduwe van Hendrick Peter Gerits
Dirck Hendricks van de Ven
Cornelis Muijens als man van Maria (huis aan de Strijpt)
de weduwe van Dirck Jans van de Morselaer
Bernaert Peters
de kinderen van Jacop Michiels
de weduwe van Claes Goossens

Persoon in schepenakte: Adriaen Michiels van de Bichelaer, Dirck Hendricks van de Ven, Dirck Jans van de Morselaer, Hendrick Peter Gerits, Cornelis Muijens, Bernaert Peters, Jacop Michiels, Claes Goossens  

Datering: 1680-1681

Pagina: 40v (scan 34 links)

Plaats: Boxtel

Toegangsnummer: 392

Inventarisnummer: 106

Bron: Schepenbanken

Geografische namen: Boxtel

Dank bij voorbaat

Met hartelijke groet,

Luc Lesschaeve

Reacties (2)

Michiel zei op wo, 08/12/2026 - 06:11
enkele woorden die ik niet kan lezen Midts welcker erffvelijcke scheydinge / den voors(chreven) Cornelis Nuijens in qualiteyt als/ man ende momboir van Maria sijn huysv(rouw)e/ teloote ende tedeel gevallen is huys hoff/ stadt ende hoff soe ende gelijck tselve bij coop' der deylderen moeder is aen/ gecomen gestaen ende gelegen binnen der baronye van Boxtel binnen / Bruggen ter plaet gen(aemt) het Sempt/ tusschen erve der wed(uw)e Dierck Jans/ van den Mosselaer aen deen sijde Bernaert/ Peeters aen dander sijde streckende/ van des dorps grave tot op de/ Streept Item alnoch een parceel/ ackerlandts gen(aem)t Crau.. landts/ groot ontrent drye loopenss off/ soo groot ende cleyn t selve is gelegen/ binnen deser baronye van Boxtel ter/ plaetse gen(aem)t Laedonck tusschen erve/ de onmundige kinderen Jacob Rut/ Giersen aen deen sijde de wed(uw)e Claes/ Goossens aen dander sijde streckende/ van de Moelengraeff tot op de ge/ meyn straet Item alnoch twee hon/ dert gul(den) capitael in eene meerdere/ somme van een duysent gulden capitael op de/ emeynte van Mierloo onder laste / van de uut de voors(chreve)n huysinge jaerlijckx/ te verleden vier chijns hoenderen aenden/ heere van Boxtel ende alnoch seven oortien/ chijns aenden voorsz(eide) heere .. Crauwers (?) landts ende te... / Jacob Michielsen ende toonder sijn/ contingent int hecken
Luc Lesschaeve zei op wo, 08/12/2026 - 12:53
Hartelijk dank Michiel, De tekst handelt over een erfenisafhandeling en die hoef ik niet tot in de minste details te kunnen lezen. Ik ben al heel blij met dit resultaat van de transcriptie. Die paar onleesbare woorden zullen echt het verschil niet maken. Met vriendelijke groeten, Luc

Reageer op dit bericht

De inhoud van dit veld is privé en zal niet openbaar worden gemaakt.
Slechts één bestand.
10 MB limiet.
Toegestane types: png gif jpg jpeg.