Overslaan en naar de inhoud gaan

Forum

Naam doopgetuige 1642

Bijgaand een doopinschrijving in Westkerke (nabij Brugge) in 1642, waarbij ik de de naam van een doopgetuige niet kan lezen (in rood aangegeven). Wie kan me helpen?

Reacties (4)

Rene van Weeren zei op di, 06/30/2020 - 12:04

De eerste doopouder is Aris Coolins. De twee woorden voor Aris zijn patrini fuerunt = doopouders waren.

Louis van veenendaal zei op di, 06/30/2020 - 12:33

Bedankt Rene. Dat "patrini" had ik wel gezien, en ik verwachtte dat het eerste woord erna de voornaam van de eerste getuige was. Ik zag dat het met een "f" begon, en dacht wat kan de naam toch wezen; Franciscus, Ferdinand, maar kon er niets van maken.

Rene van Weeren zei op di, 06/30/2020 - 12:37

Verwarde mij ook even, ik zag het pas goed toen ik het betreffende doopboek in zijn geheel zag.

Louis van veenendaal zei op di, 06/30/2020 - 12:45

Goh, heeft u dat er bijgezocht!

Normaliter bewaar ik altijd de hele bladzijde van dit soort actes, maar in geval van de Belgische DTB boeken is die mogelijkheid er (nog) niet, en moest ik met "screengrabs" behelpen. Bij andere DTB boeken (de Duitse) kan je met een trucje (via de opmaak van de pagina) toch de hele pagina downloaden, maar bij de Belgische DTB boeken werkt dat trucje niet; de grote afbeelding wordt als het ware "versnipperd." Je zou ze allemaal kunnen downloaden, en dan aan elkaar plakken, maar dat kost veel moeite. Ik ben op zoek geweest naar een app om dit soort versnipperde afbeeldingen te downloaden, en vond een paar apps, maar het werkte helaas niet.

Reageer op dit bericht

De inhoud van dit veld is privé en zal niet openbaar worden gemaakt.
Slechts één bestand.
10 MB limiet.
Toegestane types: png gif jpg jpeg.