Overslaan en naar de inhoud gaan

Forum

Lidmaten Herman Ariens 1643

In het midden staat zover ik het kan ontcijferen de tekst "Herman Ariens, Scholtus van *****ingsen". Zou iemand me kunnen helpen te ontcijferen van waar hij Scholtus was? Het is een lidmatenregister van de gereformeerde gemeente te Beuningen (Gelderland) omstreeks 1645. De volledige pagina is te vinden onder: https://preserve2.archieven.nl/mi-37/fonc-gea/adb54a770806231d56ac8a7a7…

Reacties (5)

Herman Geurts zei op wo, 01/17/2018 - 17:32

Als ik google vindt ik : Herman Ariens scholtis van Weurt en Beuningen.

 

Hoewel op de scan lijkt te staan scholtis van R? *uninghen. denk ik dat het gewoon een slecht geschreven B is, dus Beuninghen.

Bram zei op wo, 01/17/2018 - 21:28
Hartelijk bedankt voor de input. Beuningen lijkt me op zich voor de hand liggend, maar aangezien Beuningen onder, bij andere lidmaten, duidelijker en op een andere manier wordt geschreven twijfelde ik.
Ursula zei op za, 02/16/2019 - 19:05

Bram, wat geweldig dat je dit heb gevonden! Wij zijn jaren geleden op zoek geweest, maar hebben niet verder dan de vader van Herman kunnen komen. Heb jij inmiddels meer informatie over onze familielijn? 

Ursula zei op za, 02/16/2019 - 19:08

Herman Ariens heeft zijn vader Adrianus opgevolgd als scholtis van Weurt en Beuningen. Dit heb ik ooit eens ergens gevonden en helaas niet opgeslagen. Wij zijn juist benieuwd naar zijn vader die rond 1560 is geboren in Nijmegen en mogelijk zelfs naar eerdere voorvaderen. 

Bram zei op zo, 02/17/2019 - 09:23

Beste Ursula,

 

verder dan Adrianus ben ik helaas ook niet gekomen tot nu toe. Ik heb met behulp van de kwartierstaat die gemaakt is door Aad Edelbroek mijn eigen stamreeks vanuit Mook/Molenhoek gecontroleerd, uitgebreid en probeer ook nog steeds verder te komen. Mijn gegevens van Herman Ariens zijn te vinden onder stamboom-van-kesteren op genealogieonline: https://www.genealogieonline.nl/stamboom-van-kesteren/I2874.php . Op deze website kun je ook via "ik heb aanvullingen" of de "neem contact op"-functie per e-mail contact met me opnemen. Dan kan ik mijn actuele stand laten weten.

 

Reageer op dit bericht

De inhoud van dit veld is privé en zal niet openbaar worden gemaakt.
Slechts één bestand.
10 MB limiet.
Toegestane types: png gif jpg jpeg.