Overslaan en naar de inhoud gaan

Forum

huwelijksakte Hendrik en Anna 1682 Moerzeke

Goeiedag,

ik was op zoek naar de huwelijksakte van Hendrik Huijgens of Huije en Anna Hooft (volgens de geboorteakte van de zoon Joannes Huijgens 1683 Moerzeke) in Moerzeke. Maar vond niks in de klapper. Via myheritage kwam ik op de datum 30/5/1682 in Moerzeke. Nu kloppen de voornamen wel in de akte maar de familienamen, vooral dan van Hendrik lijken me heel anders. Voor Anna staat er 'Van Hoost' denk ik. Maar die van Hendrik lees ik als Buijl... Ik heb dus mijn twijfels of dit wel de akte is die ik zoek. Volgens Myheritage zou Anna ook afkomstig zijn van Vlassenbroek, daar zijn echter zeer weinig aktes, maar wel met oa de  familienaam "Hoost" of "Hooft". Ik zou wel verwachten dat ze daar gehuwd zijn.

Alvast bedankt aan degene die de naam kan ontcijferen!

Reacties (3)

Veerle zei op zo, 12/27/2020 - 11:06

Ter info, dit is de geboorteakte van Joannes Huijgens in 1683 in Moerzeke, in de klapper te vinden bij Hendrickx Joannes, zoon van Henricus en Anna Hoost.

Andreas zei op zo, 12/27/2020 - 12:57

Jouw eerste akte is die van de ondertrouw (=sponsalia), gedateerd 30/05/1692.

Enkele notities lager staat die van het huwelijk zelf (=matrimonium), gedateerd 14/06/1682. Dit is na de afroeping van de 3 bannen.

ondertrouw: Hindricus Huije & Anna van Hoost; getuigen Joannes Wajtack & Adreana Hoost

trouw: Judocus Huije & Anna Hoostens; getuigen Egidius Gastens & Adriano Vermorghen

doop: Henricus Huije & Anna Hoost

Jammer van de andere voornaam en getuigen op de trouwakte, maar anders lijken de namen mij hetzelfde.

Veerle zei op zo, 12/27/2020 - 16:47

Dank je wel, Andreas, dan ben ik overtuigd of beter gerust dat ik de goeie akte te pakken heb.

Reageer op dit bericht

De inhoud van dit veld is privé en zal niet openbaar worden gemaakt.
Slechts één bestand.
10 MB limiet.
Toegestane types: png gif jpg jpeg.