Overslaan en naar de inhoud gaan

Forum

Hulp gevraagd met schrift uit 1612

Ik doe momenteel onderzoek naar ene Jacob Lenaerts Paerdecooper uit Wemeldinge omdat ik het sterke vermoeden heb dat hij mijn 10e overgrootvader is (de 9e is namelijk Lenaerts Jacobs Paerdecooper uit Vlake, getrouwd in 1596 met Tanneke Paes uit Goes). Ik heb een verwijzing in een boek over Wemeldinge gevonden naar de rekening van zijn sterfhuis (1612) en deze in laten scannen door het Zeeuws Archief. Ik hoopte hier een vermelding van zijn kinderen te vinden.

Ik ben al een tijd bezig met ontcijferen, maar het wilt nog niet echt vlotten. Een aantal dingen als zijn naam, andere namen (Pieter van Oorliens) zie ik wel staan, maar verder dan dat kom ik niet echt.

 

Wellicht wil 1 van jullie mij helpen? De akte is zover ik kan beoordelen in elk geval 2 pagina's lang en staat hier: https://www.zeeuwsarchief.nl/onderzoek-het-zelf/archief/?mivast=239&miz… (begint bij scan nr 47).

Ik zal de eerste pagina ook toevoegen aan dit bericht.

Reacties (2)

Van Rietvelde Johan zei op wo, 07/24/2019 - 16:01

Een aanzet...

 

Anno 1612
1. Staet ende Inventaris
2. van alle de achtergelaeten goederen
3. van Jacob Lenaertsoone paerdecooper
4.Saliger Memorie Waer aff Adriaenen Lenaertsoone
5. paerdecooper sijnen broeder, Pieter
6. van Oorliens ende Steven Mejoncq
7. als getroudt weesende elcxs met enen
8. suster van Jacob Lenaertssone voorschreven
9. ende de weeskinders van Cornelis
10.foortssone dije hij geprocureert heeft
11.bij Maeijken Lenaertsdochter ..
12. elcxs een vierdepaert van de voorschreven
13.goederen

Jesper zei op do, 07/25/2019 - 09:23

Dankjewel Johan!! Erg interessant, het lijkt er op dat Adriaen Lenaerts zijn broer was (ik dacht dat het zijn vader was)... dat is een invalshoek die ik nog niet bekeken heb!

Reageer op dit bericht

De inhoud van dit veld is privé en zal niet openbaar worden gemaakt.
Slechts één bestand.
10 MB limiet.
Toegestane types: png gif jpg jpeg.