Overslaan en naar de inhoud gaan

Forum

Hulp bij transcriptie gevraagd

Om de inhoud van enkele bladzijden op volledigheid te kunnen beoordelen zou ik nog over de transcriptie van enkele documenten willen beschikken. Wie is genegen mij daarbij te helpen.

Te beginnen met bijgevoegd 1e document. Het gaat hier om de rechter pagina (vanaf het midden) na het woord "Kosten"

Bijvoorbaat dank.

Reacties (3)

Otto Vervaart zei op di, 01/07/2025 - 11:43

Beste Fred, bijna twaalf bladzijden is best veel om te transcriberen! Kun je iets meer erover vertellen, behalve dat het over Gerrit Basten gaat (in de benaming van de foto) en dat het komt uit een protocol over 1711-1724 van de schepenbank Well en Bergen [RHC Limburg, toegang 01.050, inv.nr. 17]? Volledigheid is natuurlijk heel betrekkelijk in een proces, er kan best een volgende zitting zijn geweest waarin ontbrekende zaken alsnog op de rol blijken te komen. Waar in dit protocol begint deze zaak?

Fred zei op di, 01/07/2025 - 17:06

Beste Otto,
Dank voor je antwoord. Ik ben het helemaal met je eens. Ik probeer met Gerrit Basten te onderzoeken of er een relatie kan worden gelegd met ene Adrianus Baasen. Vandaar dat ik blz voor blz probeer te doorzoeken op een mogelijk verband. Ik ga me nu eerst nog maar eens beraden hoe ik dat het beste kan doen, zonder alle opeenvolgende blz, betrekking hebbende op de naam Gerrit Basten, van een transcriptie te voorzien. 

Alessia zei op za, 01/11/2025 - 23:50

Wat minder werk zou het kosten als iemand die bladzijden zou lezen, om daarna te rapporteren of er iets over ene Adrianus vermeld staat, dan dat iemand een transcriptie van alle bladzijden maakt. Van welke datum zijn deze teksten eigenlijk? Was Adrianus Baesen toen al geboren? 

Met vriendelijke groet,

Alessia

Reageer op dit bericht

De inhoud van dit veld is privé en zal niet openbaar worden gemaakt.
Slechts één bestand.
10 MB limiet.
Toegestane types: png gif jpg jpeg.