Overslaan en naar de inhoud gaan

Forum

Genealogieën van Van Wassenaar-Hanecop uit 1675

Beste allemaal, deze genealogische aantekeningen uit 1675 kan ik niet goed lezen. Zou iemand het kunnen vertalen? Ik ben geinteresseerd om meer te weten over de connectie tussen het geslacht Hanecop en het geslacht van Wassenaer. Bij voorbaat veel dank. 

Alle goeds, Marc

Reacties (2)

max zei op wo, 08/25/2021 - 22:20

De connectie tussen het geslacht Hanecop en Van Wassenaer wordt al in de eerste regels van dit stuk beschreven, namelijk: "Geslachtsregister van Adriaen van Wassenaer daer nae genaempt Hanecop, welcke naem bij sijn Ed[ele] is aengenomen om de vervolginge van't geslacht Wassenaer."

 

Vervolgens begint de geslachtslijst met:

1. Adriaen Hanecop (mijn Moeders overgrootvader van haer moeders sijde) troude Anna van Swijndreght, liet nae Willem, Aert ende Maria

 

En onder 2. staat onder meer:

"Maria (mijn Moeders grootmoeder)  troude Dirck van den Daele of Valencis Doctor medicinae van sijne hoogh[eij]t de hr. Prince van Orange", daer bij procreerde Jacob, voor de tweede mael troude Cornelis Buijsen als hier voors[schreven] fol:38 art:3

 

Onder 3. (o.a.)

Jacob van den Daele of Valencis Doctor medicinae van sijne hoogheijt troude Maria van Clootwijck liet nae Dirck, Mathijs Thomas, Geertruijt, Margareta ende Henrica. Enz.

 

Wellicht is dit al voldoende voor het antwoord op je vraag?

marc zei op wo, 08/25/2021 - 22:23

Hi Max, dit is fantatisch! Hiermee kan ik verder puzzelen! Hartelijk dank! Alle goeds, Marc

Reageer op dit bericht

De inhoud van dit veld is privé en zal niet openbaar worden gemaakt.
Slechts één bestand.
10 MB limiet.
Toegestane types: png gif jpg jpeg.