Overslaan en naar de inhoud gaan

Forum

FRANS - huw akte 1696

Frankrijk, Eure-et-Loir, Parochie en burgerlijke stand, 1526-1902; https://familysearch.org/ark:/61903/3:1:3Q9M-C3QD-J6FD?cc=3460907

Registres paroissiaux de Saint-Martin (Brunelles, Eure-et-Loir), 1668-1880

Filmnr. 008550971

blz 648/1232

zou gaan over huwelijk Jean Francois Rebours x Anne Pil(l)ais.

kan iemand dit bevestigen? en wat is een verdere vertaling/inhoud van het document?

bedankt alvast! ik kom al behoorlijk ver voor mijn eigen beleving met jullie fijne hulp.

groet Kai

Reacties (1)

Andreas zei op za, 04/04/2026 - 21:24

Kai,

dit was een lastige. Toen ik met veel moeite het grootste deel van de persoonsgegevens van bruid en bruidegom (en hun ouders) had ontcijferd, googlede ik wat namen. Tot mijn stomme verbazing (en gelukkig voor jou) bestaat er al een korte samenvatting van deze akte. Ik plaats hieronder een screenshot uit deze publicatie, alsook een link naar dit boek. Misschien komt het nog van pas.

Uit dit fragment blijkt trouwens dat Pierre, een broer van Jean Francois, op dezelfde dag ook in het huwelijk is getreden. Hij blijkt een zoon van de eerste vrouw van zijn vader te zijn (Jean Francois is een zoon van de tweede vrouw). Je krijgt dus veel genealogische informatie over deze familie. 

Mijn vertaling van de basisgegevens volgt. Ik heb de volledige akte niet proberen te lezen wegens te lastig.

5 maart 1696 – huwelijk tussen
Jean François Rebours, 26 jaar oud, 
lijfwacht van de koning, edelman, heer van La Ferrière;
zoon van Pierre Rebours, ontvanger van Brunelles, & van wijlen Françoise Maret, zijn tweede vrouw, afkomstig van deze parochie,

en

Anne Pillias, 28 jaar oud; 
dochter van wijlen meester Louis Pillias, advocaat bij het parlement en gekozen functionaris in het kiesdistrict van Mortagne, & van Jeanne Dupin, afkomstig van Saint-Hilaire-des-Noyers.

getekend:
J. F. Rebours ; Anne Pillais ; P. Rebours ; Rebours ;
Maret ; Maret ; de Regnouard ; Louis du Bouchet ; Louis
Rebours ; Chauveau ; Lemarié ; A. David ; Rebours ; le
Balleur de la Maillardière ; R. Fontaine ; Sortès ; de
Salornay ; Louise Tuffier.

link naar boek; het bewuste fragment staat op pagina 383 van het boek (of bladzijde 395/456 van het PDF-bestand)

https://books.googleusercontent.com/books/content?req=AKW5Qaex01s4UQyu1…

Reageer op dit bericht

De inhoud van dit veld is privé en zal niet openbaar worden gemaakt.
Slechts één bestand.
10 MB limiet.
Toegestane types: png gif jpg jpeg.