Overslaan en naar de inhoud gaan

Forum

Fontenay en Parisis(Fr) 09-08-1793 Huwelijk Louis Melchior FOUREAUX met Marie Suzanne BOUTRON

Is er iemand die dit kan lezen en vertalen? Het betreft  hier een huwelijk van een broer van een voorvader van mij.

Alvast mijn dank.

 

Truus Vink-Schutte

Reacties (2)

René van Weeren zei op ma, 11/01/2021 - 13:00

De hoofdpunten (wellicht later volledige transcriptie)

 

Bruidegom

burger Melchior Jouraux, 33 jaar, wonende alhier, Rue Montou, wettige zoon van burger Louis Joureaux, 75, wonende Parijs, Rue de Valois, sectie der Tuilleriën en wijlen Jeanne Francoise le Tourneur
Bruid: burgeres Suzanne Boutron, 42, woonachtig mede alhier, Rue de Montou, wettige dochter van wijlen Jean François Boutron, in leven wijnhandelaar en van Marie Lenfant, 75 jaar, eveneens alhier wonende

 

Getuigen (allen vrienden der verloofden)
1) Michel François Louis Roussialle, 26 jaar, wonende Parijs, Rue de Valois, sectie der Tuileriën
2) Bonnaventure Louis le Vasseur, 23 jaar, wonende Parijs, Rue des Maçons, sectrie Beauregaire
3) Jean Louis du Frenoy, 41 jaar,
4) Arpilus[?} Poulet, 73 jaar

Getuigen 3 en 4 beiden wonende alhier
Daarna volgt een opsomming van de overlegde akten:

De hoofdpunten (wellicht later volledige transcriptie)

 

Bruidegom

burger Melchior Jouraux, 33 jaar, wonende alhier, Rue Montou, wettige zoon van burger Louis Joureaux, 75, wonende Parijs, Rue de Valois, sectie der Tuilleriën en wijlen Jeanne Francoise le Tourneur
Bruid: burgeres Suzanne Boutron, 42, woonachtig mede alhier, Rue de Montou, wettige dochter van wijlen Jean François Boutron, in leven wijnhandelaar en van Marie Lenfant, 75 jaar, eveneens alhier wonende

 

Getuigen (allen vrienden der verloofden)
1) Michel François Louis Roussialle, 26 jaar, wonende Parijs, Rue de Valois, sectie der Tuileriën
2) Bonnaventure Louis le Vasseur, 23 jaar, wonende Parijs, Rue des Maçons, sectrie Beauregaire
3) Jean Louis du Frenoy, 41 jaar,
4) Arpilus[?} Poulet, 73 jaar

Getuigen 3 en 4 beiden wonende alhier
Daarna volgt een opsomming van de overlegde akten:

- geboorteakte bruidegom, geboren 9.11.1760
- geboorteakte bruid, geboren 6.2.1751
- afkondigingsbewijs verloving

 

Truus Vink zei op di, 11/02/2021 - 09:59

Hartelijk dank René van Weeren! Hier wordt ik wat wijzer van. De naam is echt Fouraux dat zie ik ook aan de woorden in de akte die ook met een f beginnen.

Reageer op dit bericht

De inhoud van dit veld is privé en zal niet openbaar worden gemaakt.
Slechts één bestand.
10 MB limiet.
Toegestane types: png gif jpg jpeg.