Overslaan en naar de inhoud gaan

Forum

doop 25/10/1660

L.S.

 

Kunt u mij helpen de voornaam van de mannelijke getuige te ontcijferen, ik lees ".... Sadonicus? de la Haije nomine Philiberti Mareschal en Anna Schelfhaut". Als dit klopt wat zal dan de roepnaam van een Sadonicus zijn?

 

Dank.

Reacties (5)

JWK zei op za, 01/04/2020 - 15:16

Indonicus? In arch.be staan twee Indonicussen, gedoopt in Gistel in 1623 en 1625.

ChrisvD zei op za, 01/04/2020 - 18:18

Ludovicus

Pim de Theije zei op za, 01/11/2020 - 14:41

Jammer dat jullie niet hetzelfde erin lezen, misschien dat er nog iemand een idee heeft. De eerste naam is wel zeer zeldzaam maar daarom nog niet zomaar aan deze familie gekoppeld. Dank zover.

ChrisvD zei op za, 01/11/2020 - 16:15

Op 22.12.1623 wordt te Gistel Ludovicus gedoopt en niet Indovicus of Indonicus, zijn eerste doopheffer heet ook Ludovicus (met kleine letter l).
En ook op 8.10.1625 wordt te Gistel een Ludovicus gedoopt en geen Indonicus.
Beide keren is er sprake van een transcriptiefout.
In het getoonde voorbeeld in deze vraag staat ook, zoals ik al eerder meldde, Ludovicus. De eerste lettter is een duidelijke hoofdletter L, die op deze wijze geschreven wel eens verward wordt met de hoofletter J (hoofdletter I). De hoofdletter S wordt twee woorden eerder gebruikt bij Susceptores.

Pim de Theije zei op zo, 01/12/2020 - 14:24

Met de naam Ludovicus in gedachte opnieuw gekeken en lees dat nu ook. Bovendien is dit een voorkomende naam in de familie.

 

Hartelijk dank.

Reageer op dit bericht

De inhoud van dit veld is privé en zal niet openbaar worden gemaakt.
Slechts één bestand.
10 MB limiet.
Toegestane types: png gif jpg jpeg.