Overslaan en naar de inhoud gaan

Forum

Dirck Pietersz Visscher akte 18 december 1680 Texel notaris Jan Toornheer

Wie kan er meer gegevens halen uit deze akte uit het Reginaal Archief Alkmaar akte notaris Jan Toornheer  inventaris 4826  folio 236

https://www.regionaalarchiefalkmaar.nl/collecties/archieven/archieven-2…

We weten dat Dirck Pietersz Visscher een akte opmaakt om zijn zaken over te dragen tijdens zijn reis aan zijn vrouw Aechje Cornelis en Jan Bouwens Cooger.

Staat zijn leeftijd vermeld? Ik als leek lijk er tweeenvijftig uit te halen, klopt dat?

Wordt er een naam van het schip vermeld?

Kortom elke aanvullende informatie die iemand kan lezen is welkom.

Het archief heeft de akte door het programma Transkribus gehaald maar daar komen ook niet meer gegevens uit dan de gegevens van de notaris die vrij standaard zijn.

Bij voorbaat dank als er kennis is over deze akte.

Met vriendelijke groet  Ineke Hoonhout Visser

 

 

Reacties (2)

Rene van Weeren zei op do, 05/28/2020 - 16:03

Ineke,

Ik heb mij gezien jouw vraag even beperkt tot het lezen van de tekst en hem niet getranscribeerd. Helaas is het een vrij standaard akte, waarbij hij inderdaad twee personen machtigt zijn zaken waar te nemen tijdens zijn aanwezigheid en namens hem in rechte op te treden. De enige aanvulling die ik in feite heb is dat in de akte vermeld dat hij op dat moment in Den Hoorn op Texel woonde.

Ineke Hoonhout zei op do, 05/28/2020 - 17:55

Rene, hartelijk dank voor je reactie. Het klopt dat ze in Den Hoorn woonden, mooi dat het hier weer bevestigd wordt.

Reageer op dit bericht

De inhoud van dit veld is privé en zal niet openbaar worden gemaakt.
Slechts één bestand.
10 MB limiet.
Toegestane types: png gif jpg jpeg.