Overslaan en naar de inhoud gaan

Forum

brief Schiedam 23 februari 1855

Onderstaande brief heb ik voor een groot gedeelte reeds omgezet in leesbare taal. er zijn echter nog enkele woorden/stukken waar ik niet uit kom. Wie kan mij helpen??

Alvast bedankt

Reacties (3)

Jo Strijbosch zei op wo, 11/24/2021 - 20:14

Vouwbrief d.d. 23 februari 1855 aan:       Mejufrouw H. Bakker    Nieuwstraat   Schiedam.

 

Wel Jet lief, het is immers nooit te laat om abuisen te verbeteren, foei hoe kan ik  zoo onnadenkend zijn, heden morgen schreef ik in de vroegte, half zeven, terug den brief van 23 febr…………………………. Toch niet helder voor den geest, naast de oude getrouwe ………. Die aan alles denkt.

Vraagt …………… aanstonst van Uw bulletin hebt gij wel aan den verjaardag van jufrouw Jetje gedacht? En blosend moest ik neen zeggen, van harte lief kind feliciteer ik U met dezen dag beleef denzelven nog veel malen en geniet in allen opzigten van zegen dat Hemels wordt gespaard voor hem die U bemind en geniet eenmaal den zoete huwelijks vreugd, wat ik tot Uw geluk mag bij  dragen  reeds gaarne doe, ook om de huwetrouw zorg die gij mijne dierbare moeder bewijst en reeds bewezen hebt.

…………………..is het geleden dat ………. Herdacht hebt, want aan visites en wenschen zal het U niet ontbroken hebben, dat alles mogen verteld worden, Uwe Tante en ……………… voegen hunne wenschen bij de schrijver aan. Hartelijk wenschen wij de zieke beterschap die wij ……………………..

nogmaal groeten zoodra het weer maar redelijk is…………………. Weer doende ………..rijdt mij ……………… 

 

                                            tesalued

                                            Uw hartelijk liefh. Oom

 

……………

 

23 february 1855

René van Weeren zei op wo, 11/24/2021 - 23:25

Hierbij het tweede deel. Ik ben niet zeker van de plaats van verzending.

 

wordt gespaard, voor hem die U be-
mind, en geniet eenmaal de zoete huwe
lijksvreugd, wat ik tot uw geluk kan bij
dragen, zal ik gaarne doen, ook om de
lieve trouw zorg, die gij mijne dierbare
moederbewijst, en reeds bewesen hebt.
Nu wil ik het geloven, dat gij het druk
hebt, want aan visites en wenschen zal
het u niet ontbroken hebben, dat alle
mogen vervuld worden. Uwe Tante &
voegen hunnen wenschen bij de mijne, en
hartelijk wenschen wij de zieke beterschap
die wij bij dezen nogmaal groeten
---
Zoodra het weer maar redelijk <...>
kom ik over, doch de sneeuw rijdt mij
door het lijf.
Als altijd,
Uw hartelijk liefh[ebbende] oom
K.
Aeken
23 february 1855

Jo Strijbosch zei op do, 11/25/2021 - 08:14

Goede morgen René, bepaalde woorden waren voor mij onleesbaar maar met jouw hulp is de brief nu duidelijk. Dank hiervoor. Ik ben in kontakt met het archief te Schiedam om de familie ( middels het adres ) te kunnen traceren zodoende zal dan deze brief inhoud en verhaal gekregen hebben. Groeten Jo

Reageer op dit bericht

De inhoud van dit veld is privé en zal niet openbaar worden gemaakt.
Slechts één bestand.
10 MB limiet.
Toegestane types: png gif jpg jpeg.