Hey Henry,
Leuk dat het jouw familie betreft. :-) Hier ook weer een aanzet zo ongeveer, ik kan niet alle woorden thuisbrengen helaas.
Henricus filius quondam Johannes Reppelman (dat staat er eerder volgens mij dan: Teppelman, maar als Ferdinand Smulders "Teppelman" las in zijn "fichier" zal deze zonder twijfel gelijk hebben), in absentia Ermgardis filie quondam Johannis die Duyster, relicta quondam Gerardus Cuper et eorum liberorum, poterit ad redimere quodecim pratum/pratis sitis in Parrochia de Buedel, quem dictis Ermgardis ad opus sui et dictorum suam liberorum erga quondam dictis Lyns (Hans?) Luyten coram scabinos de Buedel acquisierat ut dicebat, et ad opus Ermgardis et eorum liberorum predictis. Testes datum supra.
Henrick sone wijlen Jan Reppelman, in afwezigheid van Ermgardt dochtere wijlen Jan die Duyster, weduwe wijlen Gerit Cuper en hun kinderen, 14? weiland, gelegen in de parochie van Budel, welk (weiland) genoemde Ermgardt ten behoeve van haar en ten behoeve van haar kinderen tegen Lyns Luyten voor schepenen van Budel heeft verkregen, zoals hij zei, en ten behoeve van Ermgardt en haar kinderen voornoemd. Getuigen en datum als voor(noemd).
Het lijkt er op dat deze akte verwijst naar een akte die hierboven of iets eerder vermeld staat. Ondanks dat ik niet al je vragen heb kunnen beantwoorden, hoop ik je hiermee toch wat geholpen te hebben. En ik leer er ook weer van. ;-)
Henry Duisters
zei op zondag 22 juni 2025 - 17:10