Overslaan en naar de inhoud gaan

Forum

Akte 09-03-1536 Wie kan mij helpen?

Volgens een aan mij verstrekt overzicht betreft dit 9 maart 1535, R 677, fol. 124. René van Weeren heeft eerder deze scan voor mij teruggevonden .Ik zie zelf rechtsonder echter het nummer 125 staan.

Wie kan mij helpen vaststellen waar op deze scan de betreffende akte staat en of dit inderdaad de juiste folio/akte is?

Ik probeer te controleren of dit de akte is, waarnaar in een mij aangeleverd overzicht wordt verwezen. Volgens dat overzicht verkoopt Gherit, zoon van wijlen Jan Gherit Papenbrugs, aan Willem van Wisschel, vorster te Ginneken, een herberg te Ulvenhout met 5 lopensaet grond.

Zou iemand kunnen controleren of dit inderdaad in deze akte staat? Een volledige transcriptie is niet noodzakelijk; vooral de namen, de herberg en de perceelsomschrijving zijn voor mij van belang.

Reacties (3)

Otto Vervaart zei op ma, 09/14/2026 - 13:06
Beste Angéligue. ja, René heeft je de juiste scan aangereikt, de akte begint op f. 124 verso. Ik kan de namen van de koper en verkoper herkennen, verder vraagt dit volgens mij wel om een transcriptie, het is voor mij althans nogal wennen aan deze schrijfhand, het woord herberg zie ik nog niet...
René van Weeren zei op ma, 09/14/2026 - 13:57

Nog geen tijd gehad voor de transcriptie, dus die laat ik graag aan anderen over, maar herberge staat vermeld midden in de voorlaatste regel op linkerpagina

Angélique zei op di, 09/15/2026 - 17:41

Dank je wel beiden. We komen steeds verder! Al heel blij dat de herberge staat vermeld. Ik wacht gewoon af. Ben al ontzettend blij met alle hulp welke ik heb gekregen :-)

Reageer op dit bericht

De inhoud van dit veld is privé en zal niet openbaar worden gemaakt.
Slechts één bestand.
10 MB limiet.
Toegestane types: png gif jpg jpeg.