Reactie Onderwerp Auteur Datum

Beste Maria, zonder contextgegevens is zo'n tekst lasting te vertalen. Ik heb me er over gebogen maar blijf nog met een

memo uit 1678 inhet Duits

... te Dockum, dezelve ... ... dat hij aanneemt de naam van Koree ... en dat hij heeft het volgend getal ... Hylkje ...

Inschrijving naamsaanneming uit 1811 Chris van Dijkum

Nog even dit: deze tekst is een "overschrijving" van de notariële minuut in een register van het hypotheekkantoor. Deze

Verzoek tot hulp met vertalen Van Rietvelde Johan

... ter grootte ...

Verzoek tot hulp met vertalen Chris van Dijkum

... bewoning belaste gedeelte ...

Verzoek tot hulp met vertalen Chris van Dijkum

Eene oppervlakte grond te Muiderberg ge meente Muiden in den perceels gewijzen -kadastrale legger Sectie C als het

Verzoek tot hulp met vertalen Helena

Hallo Johan, Hartelijk bedankt voor uw moderne lezing van de akte en uitleg over die strohalm. Ik probeer inzicht over

Wat is de betekenis van de afkorting? Nadine

Beste Annemarie, Herman en Bas, Hartelijk dank voor alle input. Ik ben blij dat ik de betekenis nu ken. En fijn dat

Wat is de betekenis van de afkorting? Johan van der Elsen

Ben onder de indruk van de moderne vertalingen van deze akte! Ik ben het met Bas den Brok eens dat deze afkorting een

Wat is de betekenis van de afkorting? Annemarie BHIC

Heel erg bedankt!

Inschrijving naamsaanneming uit 1811 Melissa Koree

Op het eind: Den adjoinct maire

Inschrijving naamsaanneming uit 1811 Bas den Brok

Twee voorbeelden van dezelfde manier van afkorten uit de stukken van Erp: Car[oli] of Car[olus] St[uijvers] [et]c[ete]

Wat is de betekenis van de afkorting? Bas den Brok

Jouw etc. Herman is vrijwel identiek aan die van Johan. Zie voorbeeld hieronder. Enige verschil is de haal naar beneden

Wat is de betekenis van de afkorting? Bas den Brok

Dank je, knap dat het het bovenste stuk zo hebt ontleed. De onderkant gaat wel over brooden en bevoorraaden (het gaat om

Verzoek tot hulp met vertalen Hilco de Roo

Dag Hilco, dit is wat ik (als beginneling) er van maak, Eene oppervlakte grond te Muiderberg ge meente Muiden en den

Verzoek tot hulp met vertalen Maria Franken

Christian, ik heb er ook over gedacht om volgende keer de beide stukjes uit het document in een nieuw document te

meqz Maria Franken

Ik ken etc op de volgende manier ( hoop dat de scan een beetje duidelijk is) Er staat .. mijtt malcander int schouwen /

Wat is de betekenis van de afkorting? herman geurts

Dit is wat ik er zelf van kan maken, maar er ontbreken nog een paar stukken: Eanen oppervlakte grond te --- --- --- ---

Verzoek tot hulp met vertalen Hilco de Roo

Zoals ik al zei: etcetera. Je ziet er nu ook mooi het "ra" kringeltje boven staan op het eind. Als je op google naar

Wat is de betekenis van de afkorting? Bas den Brok

Hoi Melissa, Korze moet zijn Koree

Inschrijving naamsaanneming uit 1811 Johan van der Elsen

Deze scans zijn voor mij wel duidelijker. Wat ik eerst had aangezien voor een dubbele punt blijkt een tilde te zijn

Wat is de betekenis van de afkorting? herman geurts

Hallo Melissa, Volgens mij staat er het volgende: Harmen Pytters (=Pieters) wonende Dockum, deselve, heeft verklaard

Inschrijving naamsaanneming uit 1811 Johan van der Elsen

En de scan

Wat is de betekenis van de afkorting? Johan van der Elsen

Ik ben het laatste stuk vergeten; de betekenis daarvan is volgens mij: Er is 1 voorwaarde aan de verkoop, nl. dat Jan

Wat is de betekenis van de afkorting? Johan van der Elsen

En inderdaad Maria, je kunt bij een bericht maar één afbeelding uploaden. Maar mocht het zich nog eens voordoen, dan kun

meqz