Reactie Onderwerp Auteur Datum

ik heb van de tweede alinea dit weten te krijgen: Jacob wouters heeft in pachting een halfhoeff van hare meesters Voorts

Kohieren van Verponding 1658 Oostelbeers / tweede deel Tim van de Staak

anverwantschap Bij een tweede huwelijk behoorde je een vrijstelling aan te vragen als je nieuwe huwelijksgenoot behoorde

Vermeldt huwelijksinschrijving uit 1626 (wellicht) Terheijden? herman geurts

@johan. Ik heb mogelijk een verklaring voor de dispensatie gevonden. Aan het onderhavige huwelijk is een eerder huwelijk

Vermeldt huwelijksinschrijving uit 1626 (wellicht) Terheijden? Jos Maas

Tim, Inderdaad. Op basis van voorgaande transcriptie kan je nu aan de slag.. (we worden lui... ) Enkel nog dit als hulp

Kohieren van Verponding 1658 Oostelbeers / tweede deel Van Rietvelde Johan

Tijd dat ik vandaag stop . Ga dingen dubbel doen ....

Kohieren van Verponding 1658 Oostelbeers herman geurts

Ja, die amateurtjes doen het goed. Sommige dingen gaan echter nog boven mijn petje. Ik ben daarom altijd blij met jou

Kohieren van Verponding 1658 Oostelbeers herman geurts

Dankjewel Herman! Wanneer starten we onze P.S.V ? (Paleografische samenwerkende vennootschap)

Kohieren van Verponding 1658 Oostelbeers Van Rietvelde Johan

Enkele kleine dingen lees ik anders Meesters lees ik M met daarboven een o ( dus geen r) en dit staat voor mogenden (

Kohieren van Verponding 1658 Oostelbeers herman geurts

Oistelbeers Quogieren van den landen, huijsen, weijden, groesen, tienden, molens gestaen ende gelegen binnen den dorpe

Kohieren van Verponding 1658 Oostelbeers Van Rietvelde Johan

Nou, amateur - vind ik wel een understatement, mijn complimenten! Bedankt voor de opheldering en de extra scan. Ik heb

Vermeldt huwelijksinschrijving uit 1626 (wellicht) Terheijden? Jos Maas

Akte Terheijden.

Vermeldt huwelijksinschrijving uit 1626 (wellicht) Terheijden? Van Rietvelde Johan

Jos, De bedienaar heeft de plaatsnamen niet in het latijn omgezet. Hij gebruikt gewoon Do[n]gen, Reijen, Ooste(r)(hout)

Vermeldt huwelijksinschrijving uit 1626 (wellicht) Terheijden? Van Rietvelde Johan

En dan nu de oplossing van deze puzzel: Edele, vermoegende, wijse, voorsijenige heren, Wij hadden gescreven aen de

Paleopuzzel nr. 17

In vergelijking met pag.2 lijn 8 :" Ffather" lees ik inderdaad "tuffe taffetas". Even googlen en ik vind: " For example

David Bigode Van Rietvelde Johan

Vond nog een verwijzing naar David Bigode: https://books.google.nl/books?id=JlP6xWKusKQC&pg=PA296&lpg=PA296&dq=lil…

David Bigode herman geurts

In zijn testament doneert David aan zijn zoon Pieter een weefgetouw. (Er worden trouwens nog weefgetouwen opgenomen in

David Bigode Van Rietvelde Johan

@allen, zeer bedankt voor de hulp bij mijn 'eersteling'. Deze is leerzaam voor mij geweest. Ik hoop t.z.t. mijn steentje

Tienden pacht, akte uit 1667 Jos Maas

Deze akte is eigenlijk een attestatie, dat is een getuigenverklaring. Het motief kan zijn geweest om aan te tonen dat de

Tienden pacht, akte uit 1667

Helemaal correct Herman

Paleopuzzel nr. 17

@Johan, Bedankt voor de toelichting, dat maakt het begrijpen weer wat dichterbij!

Tienden pacht, akte uit 1667 Jos Maas

@Jos, Nog dit: tienden waren heffingen op landbouwopbrengsten. Erven en bomen zijn dus hiervan uitgesloten. Voor deze

Tienden pacht, akte uit 1667 Van Rietvelde Johan

Allen zeer bedankt voor je bijdragen. Ik ga nu proberen te begrijpen wat er staat. Terzijde op gahetna.nl vond ik nog

Tienden pacht, akte uit 1667 Jos Maas

Bij mijn eerste lezing, kom ik tot dit/ Minute 56 1667 Oct 10 r1 Compareerde voor mij Adriaen Ruijssenaers openbare

Tienden pacht, akte uit 1667 Van Rietvelde Johan

Ik begrijp nog niet waar de akte over gaat, maar volgens mij zijn er twee partijen: 1) Jan Paschier Cheeuwen en Abraham

Tienden pacht, akte uit 1667 Jos Maas

Ook ik kan niet alles lezen. Maar hierbij mijn leesresultaten r4 jontr = jonker r5 Oisterhout ende Dongen r6 ende

Tienden pacht, akte uit 1667 herman geurts